søndag 9. september 2012

Dommen over icebugene

Nå er Icebugene testet og avgjørelsen er klar! Første konkurranse de ble brukt i var UKI karusellen 6.9. Det var en 8,5 km løype i skogen ved nye Jessheim idrettsarena. Og hvilken løpsfølelse! De er så lette at beina nærmest svever av seg selv! Utrolig herlige å løpe i. De gir godt feste over alt, MEN på hardpakka,litt fuktig jord/leire ble de for glatte, dessverre. Det er det samme mønsteret under disse som under Salomon, men materialet minner mer om plast enn gummi. På birken tør jeg derfor ikke å velge annet enn Salomon. Og det er jo sko jeg er godt fornøyd med. Men Icebugene er enda lettere, så lette at det nesten er som å løpe barbeint!
Forøvrig gikk det bra på dette løpet, syntes jeg klarte å få opp litt tempo og resultatet ble 42,45. Ikke så verst til å være meg det.
Lørdag ble det først gåtur til Lunkefjell med sekk og matpakke. Der møtte vi Frode som skriver Sportsbloggen: http://frodemonsen.blogspot.no/. Han testet ut deler av Ultrabirkenløypa. Artig å møte på de man leser bloggen til.
Etter gåturen ble det løpetur til Sjusjøen over Lunkefjell. Der skulle vi på besøk til Jan Sverre. De andre kjørte bil mens jeg benyttet anledningen til en treningstur. Det ble et lite opphold der med servering av vafler, kaffe og akevitt. Jeg bare måtte løpe tilbake igjen. skoene var fantastiske å løpe med i denne løypa. Det var ikke spesielt vått så skoene satt godt. De formelig fløy over steinene! Det ble 7,7 km bortover og 7 km tilbake siden jeg valgte litt forskjellig løype på Nordsetersiden av Lunkefjell. Været var flott, solen skinte og vinden var ikke altfor plagsom. En flott tur! Håper beina er like lette neste lørdag. Kanskje har det hjulpet med to dager hjemmekontor og at vi dessuten har flyttet over til nabobygget på jobben og dermed fått både lys og luft!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar